Společnost Kobit-THZ dodala hasičskému záchranného sboru společnosti Škoda Auto novou prvovýjezdovou cisternovou automobilovou stříkačku na podvozku Scania. Tato Scania bude sloužit na stanici v Mladé Boleslavi, kde ve výjezdu nahradí starší CAS 20 na podvozku Scania P360.

Vozidlo je vyrobeno na podvozku Scania P500 B4x2NB o rozvoru 4350mm se vzduchovým pérováním. Poháněn je naftovým třináctilitrovým šestiválcem DC13 165 o výkonu 368 kW splňující emisní normu Euro 6. Samočinná převodovka GRS905R Opticruise je dvanáctistupňová, nechybí retardér. Převodovka je vybavena dvěma pomocnými pohony.

Kabina vozidla je šestimístná typu CP28L, vybavena je celkem 6 kusy integrovaných dýchacích přístrojů Dragër PPS 4000 včetně integrovaných držáků. Čtyři držáky jsou umístěny v zadní řadě sedadel a jeden je umístěn v sedadle velitele. Poslední držák včetně dýchacího přístroje je umístěn v hliníkové polici za sedačkou řidiče. Náhradní tlakové lahve jsou umístěny v zadní řadě sedaček za opěrkami mezi držáky IDP. Vybavena je topením i klimatizací. Na její levé straně je sdružená zásuvka pro dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu Rettbox-Air. Po nastartování se samočinně odpojí.

V přední části vozu je uchycen elektrický lanový naviják Ramsey Winch 50.7 s tažnou sílou ve vodorovné rovině 51 kN. Úchytný prvek lanového navijáku je opatřen kotvícím okem pro možnost upevnění háku při práci s kladkou. Buben navijáku je osvětlen samostatným LED světlem ovládaným z prostoru řidiče. Ovládání navijáku je pomocí kabelového dálkového ovládání. Vedle navijáku se nachází pulzní nízkofrekvenční siréna rumbler.

Karoserie účelové nástavby je společně s vnitřními částmi úložných prostor vyrobena technologií lepení plechů ze slitiny lehkých kovů s rovným povrchem. Konstrukce je vyrobena z profilů ze slitiny lehkých kovů spojených technologií prizmatických šroubovaných spojů. V horní části nástavby se nachází úložné bedny na rozměrné vybavení a teleskopický osvětlovací stožár THZ LED 30.000.

Vůz v nádrži z nerezavějící oceli uveze 2500 litrů vody, 150 litrů pěnidla a 50 litrů smáčedla. Čerpací zařízení o jmenovitém výkonu 2 000 litrů za minutu je vybaveno systémem CAFS – tedy Compressed Air Foam System – pro výrobu pěny stlačeným vzduchem. V levé zadní roletě se nachází vysokotlaké hasící zařízení Cobra, v pravé zadní roletě se nachází průtokový vysokotlaký naviják s hadicí o délce 80 metrů určený na provedení prvotního zásahu.

Cisternová automobilová stříkačka je zbarvena v barevném odstínu RAL 3024 doplněna žlutozelenými retroreflexními pruhy v odstínu RAL 1026. V této žlutozelené barvě je proveden i tzv. chevron v zadní části vozidla.

Profil vozidla naleznete ZDE.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *