Hasičský záchranný sbor Plzeňského kraje pořídil pro stanici Plzeň-Košutka v polovině roku 2017 nový technický automobil na podvozku Scania G440 se základní výbavou a hydraulickou rukou Palfinger. Nástavbu dodala firmy KOBIT-THZ. Celková cena technického automobilu činí 6 456 560 Kč včetně DPH, na financování se podílela Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod.

Byl využit dvounápravový podvozek Scania G440 CB4x4HHA CG16. Vozidlo pohání šestiválcový přeplňovaný naftový motor o výkonu 323 kW splňující normu Euro 5 s automatickou převodovkou a hydrodynamickým měničem točivého momentu, při řazení nedochází k jeho přerušení. Obě dvě nápravy disponují uzávěrkami diferenciálu, zadní je vzduchově odpružená.

Na levém boku kabiny je umístěna zásuvka Rettbox-Air, pro dobíjení akumulátorů a doplňování vzduchu. Po nastartování se samočinně odpojí. Pro radiokomunikaci slouží dvojice vozidlových radiostanic – digitální a analogová. Spolujezdec má k dispozici výjezdový tablet. Za sedadly se nachází prostor pro uložení zásahových obleků a přileb. Ve třech dobíjecích úchytech jsou ruční svítilny. V přední části vozidla je uchycen elektrický lanový naviják Come-Up RHINO o tažné síle 51 kN s dálkovým ovládáním a jištěním proti přetížení. Prostor navijáku je při jeho využívání osvětlen LED světlem.

Nástavba z produkce KOBIT-THZ je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení, vybavena výsuvnými a výklopnými prvky pro lepší dosah na vybavení. Trojice schrán po obou stranách nástavby slouží pro uložení požárního příslušenství, kryté roletami s podélným madlem. Dále je osazena pneumaticky výsuvným osvětlovacím stožárem se světelným tokem 20 000 lumenů se čtyřmi LED světlomety, napojeným na 24V elektrickou soustavu podvozku. Na pochozí střeše nástavby je umístěna dvojice schrán na uložení vybavení a evakuační nosítka SPENCER. Vozidlo je osazeno vyprošťovací sadou HOLMATRO.

Automobil je v zadní části vybaven hydraulickým nakládacím jeřábem Palfinger PK 11001D RX2 s nakládacím momentem 98,1 kN. Ten zvedne při vyložení 13,9 metru břemeno o nosnosti 450 kg, při vyložení 5,9 metru 1340 kg. Výložník se dokáže otáčet v rozsahu 400°. Hydraulické stabilizační podpěry jsou výsuvné a umístěny pouze v zadní části. Jsou vybaveny automatickými zámky a výstražnými LED světly.

Technický automobil je dlouhý 8700 mm, vysoký 3400 mm a široký 2550 mm. Provozní hmotnost je 18 000 kg. Vozidlo je vyvedeno do odstínu RAL 3000 a dokáže brodit klidnou vodu do hloubky 750 mm.

FOTOGRAFIE ZDE

Děkujeme vedení HZS Plzeňského kraje Územní odbor Plzeň a příslušníkům stanice Plzeň-Košutka směna C za možnost nafocení technického automobilu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *