HZS MSK – Ostrava-Fifejdy – CAS 20 – Scania P440XT

Doplňující info: Pro výrobu stříkačky bylo použito šasi Scania P440 B4×2NB CP31N. Jedná se tedy o podvozek s pohonem zadní nápravy, ta je vybavena uzávěrkou diferenciálu a podmetacími řetězy ovládanými z místa řidiče. Kabina pro mužstvo CP31N je prodloužená se zvýšenou střechou. V zorném poli řidiče je 7″ displej couvací kamery integrovaný do palubní desky – kamera je vyhřívaná a odolná proti prachu i vodě. Velitel má v dosahu výjezdový tablet se softwarem pro podporu výjezdu a pracovní reflektor. V opěradle velitele a opěradlech v zadní řadě sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů, mezi zadními opěradly jsou navíc náhradní tlakové láhve. Světelná rampa na kabině vozu je červenomodrá v režimu modrá vlevo/modrá vpravo, červená vlevo/červená vpravo, tedy v nejlepší možné kombinaci. Umožňuje provoz na denní i na noční režim, ve kterém má sníženou svítivost. Na kabině je umístěna dvojice tlakových reproduktorů o výkonu 200 W, pod nárazníkem najdeme rumbler. Karoserie účelové nástavby je vyrobena z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny. Na obou bocích je trojice schrán pro příslušenství, všechny jsou kryté hliníkovou roletkou, stejně jako prostor pro obsluhu požárního čerpadla. Nádrž na vodu a pěnidlo tvoří jeden celek s nástavbou, vody Scania uveze 3 200 litrů, pěnidla 200 litrů. Čerpací zařízení THT PKA 2000 dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů a 250 litrů za minutu při tlaku 40 barů. Řízeno je přes CAN sběrnici elektronickým systémem THTronic. Scanie jsou vyvedeny v zářivě červeném odstínu RAL 3024, doplňuje je bílý vodorovný pruh a žlutozelené fluorescentní pruhy v odstínu RAL 1026, včetně šrafování chevron na zádi vozu či žlutozelených nárazníků a zrcátek. Polepeny jsou i samotné rolety nástavby.

Nově přidaná technika záchranné složky:

  • Vozidel v databázi: 4187

    Sledujte nás na FB

    Partneři