HZS MSK – Ostrava-Zábřeh – ANK – Scania G440

Jedná se o sestavu nosiče kontejnerů a tří prvků – teleskopický manipulátor, plošinový kontejner a kontejner se systémem tubusů NoFloods.

Teleskopický manipulátor Manitou MLT 635 140V+ je v rámci sestavy určen pro manipulaci s povodňovými bariérami či na úpravy terénu. Jeho kabina je vybavena klimatizací a vytápěním, v zorném poli řidiče nechybí displej couvací kamery integrovaný do palubní desky. Manipulátor využívá filtrování nasávaného vzduchu přes filtry. Všechna kola jsou poháněná i řiditelná, možný je pohyb krabím chodem. Maximální zdvih činí 3500 kg, při maximálním vodorovném vyložení 3200 mm je nosnost 1650 kg, stejně važící břemeno uzvedne Manitou do výšky 6,08 metru. O pohon se stará vodou chlazený čtyřválcový motor Deutz TCD 3.6 L4 o výkonu 100 kW a sile 136 koní. Rozměr vozidla je na délku 4660 mm (od konce vozidla po upínací část pro nářadí), šířku 2390 mm a výšku 2380 mm. Provozní hmotnost s paletizačními vidlicemi činí 7405 kg. Pro snadnější výměnu nástrojů slouží rychloupínací mechanismus a dvoucestný přívod hydrauliky v přední časti zdvihacího ramene. Ovládání stroje je vyřešeno multifunkčním joystickem, který umožňuje také změnu směru jízdy.

K převozu manipulátoru je využíván kontejner, jehož konstrukce je tvořena z ocelových profilů a plechů, podlaha kontejneru je ze silného protiskluzového materiálu se zvýšenou nosností. Zadní nájezdy jsou z lehkých slitin, sklápěcí a uzpůsobené pro bezpečný pohyb manipulátoru bez prokluzu kol. Jsou mechanicky aretovatelné a posuvné na hřídeli po celé šířce kontejneru. Na přední straně kontejneru jsou uzamykatelné plechové schrány pro vázací prostředky a příslušenství, přístupné i při naloženém/složeném kontejneru. V ložné ploše je 8 kotevních prvků zapuštěných do podlahy, otvory pro zarážky kol manipulátoru jsou rozmístěné podle dodaného manipulátoru, dále v pravidelných rozestupech pro případnou nouzovou přepravu jiné techniky. Pod manipulátorem, uprostřed plošiny, jsou umístěny dva nástavce na paletové vidlice s délkou 2 000 mm. Na přední časti kontejneru je umístěna konstrukce pro možnost uložení výměnných adaptérů.

Pro převoz tubusového systému NoFloods se využívá kontejner svařený z ocelových profilů, vnitřní část je přístupná zadními a bočními výklopnými dveřmi. Kontejner je konstruován i pro přenos v podvěsu vrtulníku. Kontejner obsahuje tubusový systém flexibilních protipovodňových bariér NoFloods, svou dvoutubusovou konstrukcí dokáže vytvořit bariéru o délce až 500 metrů a výšce 80 cm. Kromě samostatných tubusů nechybí také koncové armatury a spojovací materiál.

V rámci sestavy jsou k dispozici dva tubusy o délce 200 metrů doplněné o jeden stometrový. Tyto tubusy o průměru 125cm se dají použít samostatně, nebo je lze vzájemně spojovat. Systém kombinuje výhody nízké hmotnosti, jednoduché montáže bez nutnosti dalšího vybavení či možnost znovupoužití. Systém lze napojit na běžná velkoobjemová čerpadla a naplnit jej vodou z jednoho nebo více míst. Prázdná dvojice 100metrových tubusů váží 375 kg. Tubusy jsou vyrobeny ze dvouvrstvého materiálu z polypropylenu a polyetylenu. Vnější vrstva je pevná a odolná proti mechanickému poškození. Vzduchové čerpadlo plní tubusy vzduchem, aby byly stabilní a lépe fixovatelné před plněním vodou. Hydraulický naviják pomáhá při rozvíjení a balení hadic a je kompatibilní s hydraulikou nakladače.

Nově přidaná technika záchranné složky:

  • Vozidel v databázi: 4632

    Kalendář akcí IZS

    Kalendář akcí se složkami IZS

    Sledujte nás na FB

    Partneři