Jednotka sboru dobrovolných hasičů Litoměřice (JPO III) využívá od sprna 2017 cisternovou automobilovou stříkačku Tatra 815-7 Force s velkoobjemovou výbavou. Nástavbu dodala společnost KOBIT-THZ. Celková cena cisternové automobilové stříkačky činí 6 999 245 Kč včetně DPH.

Vozidlo pohání vzduchem chlazený naftový vidlicový osmiválec Tatra T3D-92831 o výkonu 325 kW s automatizovanou čtrnáctistupňovou synchronizovanou převodovkou Norgren s hydrodynamickým měničem. Motor splňuje emisní normu euro 5. Pomocný pohon pro čerpadlo lze použít až do 10 km/h. Přední náprava má připojitelný pohon a uzávěrky diferenciálů – stejně jako zbytek náprav. Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm, světlá výška je 410 mm.

Kabina je čtyřmístná, dvoudvéřová a je vybavena nezávislým vytápěním. Za sedadly osádky jsou vytvořeny úložné prostory pro uložení drobného požárního příslušenství. Pro spojení slouží vozidlová analogová radiostanice Motorola – dodatečně byla do cisterna nainstalována digitální radiostanice Matra. Čtyři ruční radiostanice jsou umístěny v dobíjecích úchytech, v dalších čtyřech jsou pak ruční svítilny. V dosahu velitele je výjezdový tablet Samsung Galaxy Tab s aplikací Gina.

Přední část vozu je v prostoru rámu podvozku vybavena elektrickým lanovým Navijákem Ramsey Profile 8000 s tažnou sílou ve vodorovné rovině 35 kN. Lanový naviják je vybaven jištěním proti přetížení. Podvozek cisterny je upraven ochrannými prvky rozvodů tlakového vzduchu, paliva a elektroinstalace. Dlouhodobá odolnost je do 200°C, po dobu 15 minut odolá teplotám do 1000°C. Pod nárazníkem najdeme asanační lištu.

Účelová nástavba je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení. Prostory pro uložení požárního příslušenství po stranách účelové nástavby jsou vybaveny roletkami z lehkého kovu s průběžnými madly v celé šířce roletky. Prostor pro uložení požárního příslušenství a čerpací jednotky v zadní části účelové nástavby je vybaven dveřmi, které se otevírají nahoru. Požární příslušenství je v postranních a v zadní skříni účelové nástavby uloženo tak, aby jej bylo možné vyjímat a vkládat ze země, bez potřeby užití stupaček.

Zařízení prvotního zásahu je umístěno v pravé zadní části, tvoří jej průtokový naviják s elektrickým pohonem pro zpětné navíjení, vysokotlaká hadice a proudnice.

Účelová nástavba s ohledem na charakter předpokládaného nasazení ve složitých terénních podmínkách není vybavena stupačkami ani jinými plochami nebo karosářskými prvky, které lze jako stupačku použít nebo které omezující přístup hasiče. Na obou stranách účelové nástavby jsou umístěny LED stavoznaky znázorňující množství hasiva v nádrži na vodu. Nástavba je v horní části vybavena přípojným prvkem pro napojení odnímatelné lafetové proudnice.

CAS je vybavena datovou sběrnicí k řízení provozu účelové nástavby typu CAN-bus s následujícími funkcemi:

  • záznam dat, chybový deník, maximální dosažené otáčky požárního čerpadla,
  • diagnostika, uzavření rolet a dveří, zasunutí osvětlovacího stožáru,
  • monitorování mezních provozních stavů na požárním čerpadle, a to tlak, otáčky, rychlost jízdy se zapnutým pomocným pohonem,
  • signalizace zapnutí pomocného pohonu pro požární čerpadlo při jízdě,
  • ovládání osvětlení okolí automobilu a výstražné aleje na zádi účelové nástavby z prostoru obsluhy požárního čerpadla a z kabiny osádky,
  • automatické plnění vodní nádrže z hydrantu,
  • automatické ukončení odvodnění požárního čerpadla,
  • zobrazení kontrolních údajů podvozkové části a účelové nástavby včetně motohodin, otáček motoru a požárního čerpadla a mazacího tlaku,
  • zobrazení stavu nabití akumulátorových baterií,
  • signalizace přehřátí pohonu čerpacího zařízení,
  • akustická signalizace nízkého množství pohonných hmot a hasiva,
  • automatické zasunutí osvětlovacího stožáru při uvolnění ruční brzdy včetně automatického vypnutí světel na osvětlovacím stožáru,
  • automatizovaný provoz se zavodněním požárního čerpadla a tlakovou regulací,
  • upozornění na chybnou obsluhu formou textového hlášení s akustickou signalizací), systém plánované údržby v účelové nástavbě CAS.

Zadní část účelové nástavby CAS je vybavena kamerou pro sledování prostoru z místa řidiče. Kamera je vyhřívaná, odolná proti prachu a vodě a zobrazovací část o velikosti nejméně 5“ je umístěna v zorném poli řidiče. V zadní části v prostoru rámu podvozku vybavena tažným zařízením pro brzděný přívěs o hmotnosti 10.000 kg. Bezprostřední okolí vozu osvětlují LED světla na bocích a zadní části nástavby.

Cisternová stříkačka je dlouhá 9170 mm, vysoká 2830mm a široká 2550 mm. Provozní hmotnost je 25 000 kg. Je vyvedena do odstínu RAL 3000.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *