HZS PLK – Plzeň-Košutka – VYA – Scania G500

Doplňující info: Od druhé poloviny roku 2018 disponuje Hasičský záchranný sbor Plzeňského kraje novým vyprošťovacím automobilem pořízeným za částku 15 683 976 Kč včetně DPH, na financování se podílelo město Plzeň částkou dva miliony korun, zbylé náklady Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod | Automobil je zkonstruován na podvozku Scania G500 B8x6HZ, s motorem o objemu 12,7 litru a výkonem 367 kW, který je spřažen s automatizovanou převodovkou bez spojkového pedálu. Standardně jsou poháněna kola zadních náprav, pohon druhé přední je připojitelný, nechybí ani terénní redukce. Kabina je třímístná, řidič má k dispozici displej s výstupem z couvací kamery – ta je vyhřívaná a odolná proti tlaku i vodě, kromě automatického zapnutí při zařazení zpátečky umožňuje i manuální spuštění. Za sedadly je úložný prostor pro zásahové oděvy a zásahové přilby, nechybí ani trojice dobíjecích úchytů pro ruční svítilny. Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm | Vyprošťovací nástavba EMPL je tvořena vyprošťovacím ramenem s teleskopickou vidlicí sloužící k vyprošťování a odtahu všech typů automobilů – tedy jak osobních, tak nákladních i autobusů. Hlavní rameno je osazeno dvěma hydraulickými navijáky, každý z nich disponuje tažnou silou 200 kN. Oba navijáky lze používat samostatně i souběžně. Nosnost hlavního vyprošťovací ramene je 30 tun a je zvedáno dvěma hydraulickými vál­ci. Karoserie nástavby je vyrobena z nerezavějící oceli, olepená plechem | Hydraulický nakládací jeřáb (HNJ) Fassi F820RA.2.28 xhe-dynamic zvedne na maximálním možném dosahu 20,6 metrů stále ještě 2 740 kg. Na 2,8 metrech vyložení zvedne břemeno o hmotnosti 21 500 kg, což odpovídá 69 tunometrům.

Nově přidaná technika záchranné složky:

  • Vozidel v databázi: 4164

    Sledujte nás na FB

    Partneři